In deze blog wil ik mijn ervaringen met Office 365 op de IPad delen. Ik realiseer me dat het bijna vloeken in de kerk is maar toch wil ik deze combinatie van veel gebruikte producten testen op werkbaarheid.

Opstarten Office 365 

Het opstarten van office 365 gebeurt op dezelfde manier als op een Windows systeem. Start de browser (in dit geval Safari) op en ga naar het aanmeldadres van je office 365 omgeving. Na het aanmelden kom je terecht op de publieke website die hoort bij het Office 365 domein. Wat daar opvalt, is dat de optie Aanmelden ontbreekt. Dit is te omzeilen door de URL van een teamsite uit Office 365 in te typen en daarna meteen in je favorieten toe te voegen.

Werken met bibliotheken en lijsten 

Het werken met bibliotheken en lijsten zal een van de meest gedane zaken zijn op een iPad. Ik heb daarom de volgende bewerkingen geprobeerd. De onderstaande tabel geeft de resultaten.

Actie Resultaat
Bestaand Word document openen Wordt geopend in Word Web App
Bestaand Excel document openen Wordt geopend in Excel Web App
Bestaande PowerPoint presentatie openen Wordt geopend in PowerPoint Web app
Bestaand OneNote document openen Wordt geopend in OneNote Web App
Nieuw Word document maken ok
Nieuw Excel document maken ok
Nieuwe Presentatie maken ok
Nieuwe OneNote notitie maken ok
Nieuwe document bibliotheek maken ok
Nieuwe Custom List maken ok
Nieuwe site maken ok
Document afdrukken ok
Zoeken ok

 

Algemene conclusie 

Het werken met Office 365 in combinatie met de iPad levert geen problemen op. Afhankelijk van de soort werkzaamheden is het gebruik van de iPad handig of minder handig. Zelf vindt ik het schakelen tussen typen en niet typen op de iPad niet handig. Als er dus veel getypt moet worden schakel ik over naar de laptop. Het opzoeken, lezen en tonen van Office 365 content werkt prima!